Az altató és az antidepresszáns hatással van a spermára?

Tisztelt Doktor Úr! A kérdésem a következő lenne: a férjem az elmúlt egy hónapban két hétig szedett altatót (stilnox) és utána egy hétig kis adagban antidepresszánst (teperin 25 mg fél tbl). A problémáját a gyógyszerek nem oldották meg, így egy hete már egyiket sem szedte. Azt szeretnénk tudni, hogy ezek a már beszedett gyógyszerek lehettek-e olyan hatással a spermáira, hogy ha a következő hónapokban teherbe esnék, bármilyen károsodása legyen tőle a magzatnak. Vagyis okozhatnak-e a gyógyszerek olyan károsodást a spermium DNS-ében, amitől nem "csak" lassabbak lesznek és csökken a számuk, hanem sikeres megtermékenyítés esetén esetleg beteg gyermek születik. Ön szerint várjunk a próbálkozással (és ha igen, mennyit) vagy nem szükséges? Előre is köszönöm a válaszát!


Dr. Szabó Ferenc andrológus, urológus

Dr. Szabó Ferenc - andrológus, urológus válasza:

Kedves Kérdező!
Ezek a gyógyszerek nem okoznak problémát.
Üdvözlettel,
Dr. Szabó Ferenc

 

Te is kérdeznél? Dr. Szabó Ferenc neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"A párom és én már egy ideje dolgozunk azon, hogy babánk legyen - eddig sajnos nem jártunk sikerrel. Most végre megtaláltam ezt az oldalt, amelyik profi módon tud nekünk segíteni."

S. Anna
Budapest

Lájkolj minket!