Hogyan tegyük egészségesebbé a spermát természetes módon?

Babát szeretnél, de nem sikerül? Nem vagy egyedül. A terméketlenség sok párt érint, és százalékos arányuk egyre inkább növekszik. Az esetek kb. 40%-ában a terméketlenség oka a nem megfelelő minőségű spermiumokkal magyarázható. Azonban jó hír, hogy a sperma egészségét drasztikusan lehet növelni egyszerűen étrend- és életstílusbeli változtatásokkal.

Mit lehet (t)enni?

A sperma mozgékonyságát sok minden befolyásolhatja, ilyen a meleg, a mérgező anyagok, a stressz, az alvási szokások és a testsúly. Még a telefonálási és TV nézési szokások is hatással lehetnek rá.

A legnehezebben kikerülhető a méreganyagoknak való kitettség, mivel rejtetten mindenhol jelen lehetnek, a rovarirtó szerektől, az ételben megtalálható nehéz fémekig, vagy a mindennapokban használt műanyagokban, gyógyszerekben. Az összes káros anyag kiszűrése szinte nem is lehetséges, így annyit tehetünk, hogy jobban figyelünk a körülöttünk lévő dolgokra, amit csak lehet, egészségesebbre cserélünk. Egyél organikus ételeket a permetszerek kerülése érdekében, és növeld a gyümölcsök, zöldségek és magvak fogyasztását. A tenger gyümölcsei közül próbálj alacsony higanytartalmú ételeket előtérbe helyezni, ilyen a rák vagy a lazac.

Ne feledd, hogy a méreganyagok kerüléséhez hozzátartoznak azok a dolgok is, amiket saját választásból fogyasztasz, mint az alkohol vagy a dohány. A tesztoszteront, a spermatermelésért felelős hormont megzavarhatja, ha túl sok a szervezetben az ösztrogén. A hormonok a húsban, tejtermékekben, ivóvízben, műanyagokban, de még a szója tartalmú ételekben is megtalálhatóak, így ezek rendszeres használatával könnyen átlépheti az ideális ösztrogénszintet a szervezeted. Ennek elkerülésére használj vízszűrőt, BPA mentes tárolóedényeket és vizes üvegeket, valamint válassz a boltban nem hormonkezelt, vagy bio húst, ha teheted.

Hogyan tegyük egészségesebbé a spermát természetes módon?

A fentebb leírtak betartásán kívül még azzal is segíthetsz a spermáid egészségén, ha:

  • relaxációs- és légzési technikákat alkalmazol a mindennapi stressz ellen
  • naponta legalább hét-nyolc órát alszol, teljes sötétségben
  • csökkented a mobiltelefon használatot, és a készüléket a testedtől távol tartod (pl. alvás közben minél messzebb helyezd magadtól, ne hordd a zsebedben)
  • rendszeresen mozogsz, és egészséges testsúlyt tartasz fenn
  • kerülöd a magas hőmérsékletet a herék tájékán (pl. forró fürdők, biciklizés, szűk nadrágok)

A megfelelő táplálkozás nagyon fontos az egészséges spermatermeléshez! Fogyassz minél több olyan ételt, ami gazdag A-, C- és E-vitaminokban, valamint szelénben és cinkben. Ha hagysz a testednek egy 6-12 hónapos időtartamot, hogy kiürítse a benne található méreganyagokat, és feltöltse készleteit, sokkal jobb eséllyel kezdhettek neki a babatervezésnek. Természetesen ehhez nem kell eget rengető változásokon átmenni, mert odafigyeléssel és a fentiekben leírt lépések betartásával hamarosan apai örömök elé nézhetsz.

mindbodygreen.com

 
Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Én is elmonhatom a nagy hírt, hogy 7 hónapi próbálkozás után, sikerült teherbe esnem. A weboldalatok segítségével, a pontos hőmérőzéssel és lejegyzésével meg tudtam határozni, mikor történik az ovuláció, ami az én esetemben kiderült, nem a középidőben van, hanem utána...DE segítségetekkel már az első hónapban megfogant a Kisbabánk! Most már "csak" vigyáznunk kell rá, hogy minden a legnagyobb rendben legyen a következő még 8 hónapban! Köszönöm!"

Menor

Ovuláció kalkulátor

Ovuláció
Lájkolj minket!