8 tipp a férfi termékenység fokozására

A meddőséggel küzdő párok 40%-ánál a férfi terméketlensége miatt nem jön össze a várva várt baba. Arra vonatkozóan rengeteg cikket találni az interneten, hogyan fokozható a női termékenység, ám arról, hogy a férfiak mit tehetnek a termékenységük optimalizálása érdekében, már jóval kevesebbet lehet olvasni. Mi most összeszedtük a legfontosabb nyolc tippet, annak érdekében, hogy mielőbb apa lehess.

1. Szabadulj meg a túlsúlytól!

A spermatermelés, valamint a spermiumok minősége addig nem lehet tökéletes, amíg a testsúlyod nincs az ideális tartományban. A túlsúly hatására nőnek a szervezet zsírsejtjei, melyek ösztrogént termelnek, ezzel pedig megzavarják a hormonális egyensúlyt és a normális spermatermelődést is. Jó, ha tudod, hogy a fogyókúrás táplálék-kiegészítők nagy többsége is befolyásolja a hímivarsejtek fejlődését, ezért ezek alkalmazását jobb kerülni.

8 tipp a férfi termékenység fokozására

2. Kerüld a dohányzást, az alkoholt és a túlzott koffeinbevitelt!

A dohányzás, valamint az alkohol-és koffeinfogyasztás összefüggésbe hozható az alacsony spermaszámmal, mivel az ezekben található toxinok károsítják a spermiumokat! A gyermektervezés előtt szokj le a dohányzásról, valamint napi 2 egység alkoholnál (vagy heti 6-nál), és 300 mg koffeinnél ne fogyassz többet! Jó, ha tudod, hogy egy átlagos csésze kávé 100 mg koffeint tartalmaz. Fontos időt hagyni arra, hogy a szervezetedre káros szokások következményeiből szervezeted fel tudjon lélegezni, ezért jobb, ha a babatervezés előtt legalább 3 hónappal már egészséges életmódra váltasz.

3. Kerüld a meleget!

Kerüld a forró fürdőt vagy a szaunázást! A heréket érő magas hőmérséklet károsítja a spermiumokat. Éppen ezért nem ajánlott a laptopodat ölben használni, illetve a mobiltelefonodat nadrágzsebben hordani. A túl magas hőmérsékletnek való hosszas kitettség után pontosan három hónapot vesz igénybe a „felépülés” és az egészséges spermiumok termelése.

4. Felejtsd el a síkosítót!

Noha az együttlétet kellemesebbé teheti, a legtöbb síkosító – beleértve a nyálat vagy olívaolajat is – károsítja a spermiumokat! Ha mindenképpen szükségetek van valamilyen síkosítóra, használjátok speciális, a spermiumokra kevésbé káros típusút, vagy repceolajat, és lehetőség szerint ezeket is csak kis mennyiségben!

5. Kerüld a tesztoszteron tartalmú termékeket!

Sok férfi nincs is tisztában vele, hogy tesztoszteron tartalmú terméket használ. Bizonyos táplálék-kiegészítők például tartalmazhatnak tesztoszteront, vagy tesztoszteron-szerű anyagot. Ezekkel az a baj, hogy alkalmazásuk miatt a szervezet úgy érzékelik, elegendő tesztoszteron áll a rendelkezésre, az agy pedig így nem küld jelet az ivarsejtek előállítására. Ha bármiféle tesztoszteron tartalmú étrend-kiegészítőt szedsz, azonnal hagyd abba. Az általuk okozott kár általában visszafordítható, de legalább három hónapot vesz igénybe a regenerálódás! Amennyiben az orvos írt fel tesztoszteron tartalmú szert, beszélj vele, mielőtt abbahagynád annak alkalmazását.

6. Kerüld a toxinokat!

A spermiumok minőségére a környezeti méreganyagok is hatnak! Noha sokan nem tudják elkerülni, hogy munkájuk során különböző toxinok hatásainak legyenek kitéve, ahol csak lehetséges, kerüld a velük való érintkezést! Használj BPA-mentes üveget az italod, és BPA-mentes műanyag dobozt az ételed tárolására. Kerüld a festékkel vagy egyéb kemikáliával való közvetlen érintkezést. Ne feledd, a spermiumok igencsak érzékenyek.

7. Spermium-barát mozgásformát válassz!

Szerencsére a legtöbb testmozgás nem károsítja a spermiumokat, ám az olyan edzésformák, mint pl. a biciklizés, melyek növeli a herék hőmérsékletét, negatívan befolyásolhatja az ivarszervek megfelelő működését!

8. Szeretkezzetek gyakran, különösen ovuláció környékén!

Szakemberek szerint minden másnap vagy harmadnap érdemes szeretkezni a mielőbbi gyermekáldás érdekében, különösen az ovuláció esedékességének idején. Az ovuláció általában a menstruációs ciklus 11-21 napján van, de ez egyénenként változik. Ovulációs teszt vagy mikroszkóp beszerzésével könnyebb a peteérés idejét meghatározni, így az optimális időpontban tudtok összebújni. Az ovulációs teszt a szervezet LH hormon szintjét méri, mely 12-36 órával a peteérést megelőzően van a csúcson a női szervezetben.
Szakemberek szerint a teszt által pozitívnak mutatott napon, és azt követően is ajánlott az együttlét, ha babát szeretnétek!

Mikor fordulj orvoshoz?

A gyermeket tervező párok 85%-a egy év próbálkozás után sikerrel jár. Amennyiben a párod 35 év alatti, érdemes szakemberhez fordulni, ha egy év után sem esett teherbe. Ha a párod elmúlt 35, már hat hónap sikertelen házasélet után érdemes orvosi tanácsot kérni. Amennyiben a párod menstruációs ciklusa rendszertelen, vagy problémáid vannak az erekcióval és/vagy ejakulációval, mielőbb keressétek fel a kezelőorvosotokat! Ugyancsak ez vonatkozik arra az esetre is, ha herefájdalmat tapasztalsz, szokatlan váladék jön a péniszedből, a heréid duzzadtak, vagy zsugorodottak!

webmd.com

 
Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Majdnem négy évi várakozás után fogant meg a kisbabánk. A tervezettbaba.hu-n 7 hónapig kísértem figyelemmel a ciklusomat és az ovulációs idők meghatározása is biztosan sokat segített, hogy most már én is anyuka lehetek. Jelenleg 15 hetes vagyok. Mindenkinek kívánom, hogy sikerüljön!"

Galagonya

Ovuláció kalkulátor

Ovuláció
Lájkolj minket!