Terheléses vércukorérték - mi a véleménye?

Kedves Petra,
A napokban terheléses cukorvizsgálaton voltam, melynek eredménye a következő lett.
A 0'-es vércukor 6,3 mmol/l
A 120'-es vércukor 5,1 mmol/l
Sajnos inzulint nem néztek. Segítene, hogy ez az érték egészséges, vagy utal e bármire? (A BMI indexem 15, ezért nemigen szeretnék diétázni, ha netán magas az értékem.)
Köszönöm válaszát,
Üdv. Emma


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Kedves Emma!
A diagnózist a vizsgálatot elrendelő orvosnak kell felállítania, egy dietetikus az alapján ad tanácsot.
Véleményem szerint az éhomi vércukor szintje kissé megemelkedett, ami nem azonos a cukorbetegséggel.
Amit így javasolni tudok, hogy étrendjét az alacsony glikémiás indexű, kis energiatartalmú zöldségekkel, gyümölcsökkel, teljes kiőrlésű gabonafélékből készült lisztekkel, kenyerekkel építse fel. A fehérjebevitel fedezésére alacsony zsírtartalmú tejet-és tejtermékeket, sovány húsokat, húskészítményeket, halakat és szárazhüvelyeseket javaslok.
Glikémiás index alatt az egyes élelmiszerek vércukorszint emelő hatását értjük a cukorhoz viszonyítva. Minél alacsonyabb egy élelmiszer indexe, annál lassabban szívódik fel és kevésbé emeli a vércukrot. Magas indexűek viszont gyorsan és fokozottan emelik meg a vércukorszintet, tehát ezek kerülése javasolt inzulinrezisztencia esetén.
Élelmiszerek glikémiás index szerint csoportosítva:
90-100%: malátacukor, szőlőcukor, répacukor, méz, cukrozott üdítők, burgonyapüré, főtt burgonya, cornflakes, datolya.
70-90%: fehér kenyér, zsemle, kifli, abonett, puffasztott búza, kétszersült, kekszek, édes müzlik, pudingpor, tejberizs, fehér liszt, félbarna kenyér, hagyományos főtt tészták, kalács, szőlő, görögdinnye, sült burgonya.
50-70%: zabpehely, kukorica, főtt, rizs, fekete kenyér, banán, ananász, cukrozatlan gyümölcslé (100%-os) , zöldborsó, müzli, kivi.
30-50%: tej, joghurt, kefir, hazai gyümölcsök, durumtészták, narancs, tejszínes fagylaltok, vadrizs.
30% alatt: gyümölcscukor, szorbit, diabetikus méz, lencse, bab, dió, korpás müzli, grapefruit, szójatej.
15% alatt: spárga, brokkoli, mogyoró, karfiol, zeller, uborka, padlizsán, zöldbab, saláták, paprika, spenót, cukkini, tök, paradicsom, retek, cékla.
Glikémiás index csökkenthető rövid ideig tartó hő közléssel (párolás, hirtelen sütés) , magas rosttartalommal, illetve ha egyidejűleg fehérjét és zsiradékot is fogyaszt.

Üdvözlettel: Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Ahhoz, hogy bekövetkezzen az a csoda, amit áldott állapotnak hívunk, hihetetlenül sok dolognak kell hibátlanul működnie. Sajnos, ezek a dolgok néha el is romolhatnak. Napjainkban nagyon sokan és kiválóan foglalkoznak az egyes részterületekkel, de az ember egészét csak ritkán látják. Ebben van nagy segítségünkre egy olyan, az egyes szakértőktől és intézetektől független portál, a TervezettBaba.hu, ami segít a sok információt egységes egésszé varázsolni, és így hatékonyan használni."

Dr. Szakács Zoltán
szülész-nőgyógyász főorvos, meddőségi specialista
Kelen Magánkórház

Lájkolj minket!