PCOS és inzulinrezisztencia - milyen ételeket ehetek?

Kedves Petra!
Nemrég írtam Önnek, hogy PCOS-t állapítottak meg nálam és inzulinrezisztenciát (vizsgálat nélkül).
Mára már én is úgy gondolom, hogy ez lehet a bajom, mert peteérést elősegítő gyógyszerrel és Metformin tablettával stabil és egyértelmű peteérésem van.(Amikor csak a peteérést elősegítő gyógyszert szedtem, attól nem volt.)Ez ultrahang vizsgálattal derült ki.
Kérdésem az volna, hogy hogyan étkezzek és mit ehetek, amivel javíthatnék a helyzetemen?
Allergiából eredően nem ehetek fehér lisztet, fehér cukrot, "négy lábú" húst, tejet, élesztős ételeket.
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm.
Piroska


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Kedves Piroska!
Ha valóban inzulinrezisztenciával állunk szemben, akkor az alacsony glikémiás indexel rendelkező élelmiszerekre kell a nagy hangsúlyt fektetni és kerülni a magas glikémiás indexűeket.
Glikémiás index alatt az egyes élelmiszerek vércukorszint emelő hatását értjük a cukorhoz viszonyítva. Minél alacsonyabb egy élelmiszer indexe, annál lassabban szívódik fel és kevésbé emeli a vércukrot. Magas indexűek viszont gyorsan és fokozottan emelik meg a vércukorszintet, tehát ezek kerülése javasolt inzulinrezisztencia esetén.
Néhány élelmiszer glikémiás index szerint csoportosítva:
90-100%: malátacukor, szőlőcukor, répacukor, méz, cukrozott üdítők, burgonyapüré, főtt burgonya, cornflakes, datolya.
70-90%: fehér kenyér, zsemle, kifli, abonett, puffasztott búza, kétszersült, kekszek, édes müzlik, pudingpor, tejberizs, fehér liszt, félbarna kenyér, hagyományos főtt tészták, kalács, szőlő, görögdinnye, sült burgonya.
50-70%: zabpehely, kukorica, főtt, rizs, fekete kenyér, banán, ananász, cukrozatlan gyümölcslé (100%-os) , zöldborsó, müzli, kivi.
30-50%: tej, joghurt, kefir, hazai gyümölcsök, durumtészták, narancs, tejszínes fagylaltok, vadrizs.
30% alatt: gyümölcscukor, szorbit, diabetikus méz, lencse, bab, dió, korpás müzli, grapefruit, szójatej.
15% alatt: spárga, brokkoli, mogyoró, karfiol, zeller, uborka, padlizsán, zöldbab, saláták, paprika, spenót, cukkini, tök, paradicsom, retek, cékla.
Glikémiás index csökkenthető rövid ideig tartó hő közléssel (párolás, hirtelen sütés) , magas rosttartalommal, illetve ha egyidejűleg fehérjét és zsiradékot is fogyaszt.
Természetesen mindezekből úgy kell válogatnia, hogy az Önnek tiltott élelmiszereket kiiktatja. Írta, hogy fehér liszt, fehér cukor, hús, tej tiltott. Ez mennyire megbízható vizsgálattal lett kiderítve, illetve hogy lett pl. a tejnél pontosítva, tejcukor vagy tejfehérjére allergiás? Nem mindegy ugyanis, hogy milyen formájában zárja ki az étrendjéből és ezzel milyen tápanyagoktól esik el adott esetben akár feleslegesen.

Üdvözlettel: Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Majdnem négy évi várakozás után fogant meg a kisbabánk. A tervezettbaba.hu-n 7 hónapig kísértem figyelemmel a ciklusomat és az ovulációs idők meghatározása is biztosan sokat segített, hogy most már én is anyuka lehetek. Jelenleg 15 hetes vagyok. Mindenkinek kívánom, hogy sikerüljön!"

Galagonya

Lájkolj minket!