Magas inzulin esetén ajánlott diéta

Kedves Doktornő!
Hyperinsulinaemia-t állapítottak meg. Milyen diéta javasolt? Legutóbbi értékeim:
2015 okt.
OGTT 5,34 4,30 4,28 INZ 12,8 34,6 29,7 HOMA-IR 1,7
2016 feb.
OGTT 4,8 8,0 5,5 INZ 4,0 90,6 19,3 HOMA-IR 0,8
37 éves vagyok, 57kg,169cm. Ruhaméretem 15 éves korom óta azonos, súlyom 20 éve 55kg körül volt, szóval az is kb ugyanaz.


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Javaslom, keressen fel személyesen egy dietetikust, hogy személyre szabottan tudjon Önnek az étrendben segíteni.
Amit én, így, interneten keresztül tanácsolni tudok Önnek, az az, hogy étrendjét alacsony glikémiás indexű, kis energiatartalmú zöldségekkel, gyümölcsökkel, teljes kiőrlésű gabonafélékből készült lisztekkel, kenyerekkel építse fel. A fehérjebevitel fedezésére alacsony zsírtartalmú tejet-és tejtermékeket, sovány húsokat, húskészítményeket, halakat és szárazhüvelyeseket javaslok.
Mindemellett a rendszeres testmozgás is nagyon fontos.

Glikémiás index alatt az egyes élelmiszerek vércukorszint emelő hatását értjük a cukorhoz viszonyítva. Minél alacsonyabb egy élelmiszer indexe, annál lassabban szívódik fel és kevésbé emeli a vércukrot. Magas indexűek viszont gyorsan és fokozottan emelik meg a vércukorszintet, tehát ezek kerülése javasolt inzulinrezisztencia esetén.

Néhány élelmiszert glikémiás index szerint csoportosítva átküldök Önnek útmutatásnak:
90-100%: malátacukor, szőlőcukor, répacukor, méz, cukrozott üdítők, burgonyapüré, főtt burgonya, cornflakes, datolya.
70-90%: fehér kenyér, zsemle, kifli, abonett, puffasztott búza, kétszersült, kekszek, édes müzlik, pudingpor, tejberizs, fehér liszt, félbarna kenyér, hagyományos főtt tészták, kalács, szőlő, görögdinnye, sült burgonya.
50-70%: zabpehely, kukorica, főtt, rizs, fekete kenyér, banán, ananász, cukrozatlan gyümölcslé (100%-os), zöldborsó, müzli, kivi.
30-50%: tej, joghurt, kefir, hazai gyümölcsök, durumtészták, narancs, tejszínes fagylaltok, vadrizs.
30% alatt: gyümölcscukor, szorbit, diabetikus méz, lencse, bab, dió, korpás müzli, grapefruit, szójatej.
15% alatt: spárga, brokkoli, mogyoró, karfiol, zeller, uborka, padlizsán, zöldbab, saláták, paprika, spenót, cukkini, tök, paradicsom, retek, cékla.

Glikémiás index csökkenthető rövid ideig tartó hő közléssel (párolás, hirtelen sütés), magas rosttartalommal, illetve ha egyidejűleg fehérjét és zsiradékot is fogyaszt.


Üdvözlettel: Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Ma reggel pozítiv a tesztem! Babánk lesz! :) Köszönöm az oldalnak, nagyon sok segítséget adott! 3 ciklus vezetése után sikerült megfoganni A CSODÁNKNAK! :D"

Timibaba2013

Lájkolj minket!