A kérdés:

Tisztelt Petra! Ecaterinának hívnak es Romániából regisztrálok. 19 éves vagyok. 4 hónappal ezelőtt házasodtam össze a férjemmel és nagyon boldogok vagyunk de szeretnénk, ha ezt a boldogságot egy kisbabával is meg tudnánk osztani, mivel nagyon vágyunk rá. De sajnos én és a férjem is elég stresszes életet élünk, most készülünk egy kisebb hotelt megnyitni és elég sok gonddal-munkával jár és nem tudunk túlságosan elazulni. Ezért szeretném kérni a segítséged, hogy milyen vitaminokra lenne szükségem, hogy ne alakuljanak ki kisebb-nagyobb problémák az egészségemmel, mert néha érzek némi fájdalmat és félek attól, hogy a sok idegeskedes kihat a méhemre. Ecaterina.


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Kedves Ecaterina!
Tervezett terhesség előtt a minél nyugodtabb élet elérése (tudom, ez most elég nehéz Önnek) mellett elengedhetetlen egy komplex orvosi és nőgyógyászati kivizsgálás is annak érdekében, hogy az esetleg eddig fel nem ismert betegségre időben fény derüljön, főleg, ha már most panasza van.
Vitamin-és ásványi anyagok bevitelét nem feltétlenül tabletták, étrend kiegészítők formájában kell megoldani, hisz vegyes, sok gyümölcsöt, zöldséget, gabonaféléket, halat tartalmazó étkezéssel fedezhető. Plusz bevitelre orvosi vizsgálat (labor) által igazolt hiány esetén van szükség, és azt minden esetben orvos állapítja meg, hogy miből és mennyit kell pótolni.
Egy kis segítség, hogy milyen vitaminokra van szükség, illetve mivel viheti be, élelmiszerek szerint csoportosítva:
Természetes A-vitamin forrásaink: sárgarépa, sárgabarack, körte, banán, paradicsom, zöldségek és zöldfőzelékek, tejtermékek, tojássárgája, olajos hal és belsőségek.
Természetes B-vitamin forrásaink: gabonafélék, búzacsíra, szójabab, dió, banán, hüvelyesek, belsőségek, sertéshús, olajos hal, tojássárgája, sörélesztő, tej, sajt, burgonya, gomba, zöldfőzelékek, hántolatlan rizs, kenyér.
Természetes folsav forrásaink: friss, sötétzöld leveles zöldségek, spenót, brokkoli, zöldborsó, korpás kenyér és pékáru, zabpehely, mandula, dió, banán, tojássárgája, élesztő és a máj.
Természetes C-vitamin forrásaink: citrusfélék, bogyós gyümölcsök, sárga-, zöld-és piros színű zöldségfélék, fejes-és savanyú káposzta, paprika, sárgarépa, retek és burgonya.
Természetes D-vitamin forrásaink: tej-és tejtermékek, olajos hal, tojás, vaj és a máj.
Természetes E-vitamin forrásaink: kisebb mennyiségben a legtöbb élelmiszer tartalmazza, de különösen a gabonafélék, gabonacsírák, tojás, növényi olajok, csonthéjasok és zöldleveles növények.
Természetes K-vitamin forrásaink: brokkoli, káposzta, fejes saláta, paraj, tejtermékek és a máj.
Ásványi anyagok esetén:
Természetes kalcium forrásaink: tejtermékek, dió, mák, nagy levelű zöldfőzelékfélék, sárgarépa, narancs, málna, gabonafélék és hüvelyesek.
Természetes cink forrásaink: hús, máj, tojás, hüvelyesek, tejtermékek, osztriga, teljes kiőrlésű cereáliák és gabonapelyhek.
Természetes vas forrásaink: máj, hús, húskészítmény, tej-és tejtermék, tojássárgája, szardínia, gabonafélék, hüvelyesek, sötétzöld levelű főzelékfélék, aszalt szilva, mazsola, dió és sörélesztő.
Láthatja, hogy vegyes táplálkozással mind-mind fedezhető!
Üdvözlettel: Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Örömmel jelzem, hogy tegnap megtörtént az orvosi vizsgálat és hivatalosan is babát várok! 7 hetes és csak úgy zakatolt a kis szíve! :D Köszönöm nektek TervezettBaba.hu a segítséget! :D"

valaki1985

Lájkolj minket!