A kérdés:

Kedves Petra! Szeretném megkérdezni teherbeesés elősegítése érdekében mennyi a napi folsav szükséglet, illetve mely ételekben található folsav? Köszönöm válaszát! Zsmami


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Kedves Zsmami!
Folsavból a napi szükséglet terhességet megelőzően 0,200 mg, a terhesség alatt 0,400 mg.
Már három hónappal a fogantatás előtt érdemes szedni, a terhességnek pedig legalább az első három hónapja során folytatni, így megelőzhető az idegrendszer fejlődési rendellenességeinek (például a nyitott hátgerinc) kialakulása.
Természetes folsav forrás: friss, sötétzöld leveles zöldségek, spenót, brokkoli, zöldborsó, korpás kenyér és pékáru, zabpehely, mandula, dió, banán, tojássárgája, élesztő és a máj.
Sok sikert!
Üdvözlettel: Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Én is szeretném megköszönni az oldalnak, hogy figyelemmel tudtam kísérni a ciklusom a hőmérséklet vezetésével. 2 hete teszteltem pozitívat, és ma voltam orvosnál, a 7. hét elején járok. Most már elhiszem, hogy tényleg terhes vagyok. Köszönöm!"

kicsiila

Lájkolj minket!