A kérdés:

Üdvözlöm... 1,5 éve szeretnénk a párommal kisbabát. Közben kiderült pm alulműködésem van...pco-m és IR-em is... Sajnos 3 hete a 7. hétben elvetéltem... IR diétát kellene tartanom 180 ch-s. Tudna nekem segíteni? Várom a válaszát! P. Tímea


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Kedves Tímea!
Néhány kérdéssel kezdeném: A 180 g-os CH-t ki írta elő Önnek, orvos, vagy dietetikus? Nem írt a súlyáról, pedig az is egy fontos tényező ilyenkor, hisz a PCO és az inzulin rezisztencia sokszor együtt jár még elhízással is. Ezek sajnos nehezítik a fogantataást. Ezért is fontos a napi szénhidrát mennyiség megadása mellett a napi kalória bevitelt is meghatározni. Ehhez viszont személyesen kellene az intézmény dietetikusát felkeresni (ha eddig nem történt volna meg), hogy személyre szabottan, az összes betegséget figyelembe véve állíthasson össze Önnek diétát.
Én így interneten keresztül általánosságban tudok Önnek segíteni. Javaslom, hogy étrendjét az alacsony glikémiás indexű, kis energiatartalmú zöldségekkel, gyümölcsökkel, teljes kiőrlésű gabonafélékből készült lisztekkel, kenyerekkel építse fel. Emellett alacsony zsírtartalmú tejet-és tejtermékeket, sovány húsokat, húskészítményeket, halakat és szárazhüvelyeseket fogyasszon.
Glikémiás index alatt az egyes élelmiszerek vércukorszint emelő hatását értjük a cukorhoz viszonyítva. Minél alacsonyabb egy élelmiszer indexe, annál lassabban szívódik fel és kevésbé emeli a vércukrot. Magas indexűek viszont gyorsan és fokozottan emelik meg a vércukorszintet, tehát ezek kerülése javasolt.
Néhány élelmiszer glikémiás index szerint csoportosítva:
90-100%: malátacukor, szőlőcukor, répacukor, méz, cukrozott üdítők, burgonyapüré, főtt burgonya, cornflakes, datolya.
70-90%: fehér kenyér, zsemle, kifli, abonett, puffasztott búza, kétszersült, kekszek, édes müzlik, pudingpor, tejberizs, fehér liszt, félbarna kenyér, hagyományos főtt tészták, kalács, szőlő, görögdinnye, sült burgonya.
50-70%: zabpehely, kukorica, főtt, rizs, fekete kenyér, banán, ananász, cukrozatlan gyümölcslé (100%-os), zöldborsó, kivi.
30-50%: tej, joghurt, kefir, hazai gyümölcsök, durumtészták, narancs, tejszínes fagylaltok, vadrizs.
30% alatt: gyümölcscukor, szorbit, diabetikus méz, lencse, bab, dió, korpás müzli, grapefruit, szójatej.
15% alatt: spárga, brokkoli, mogyoró, karfiol, zeller, uborka, padlizsán, zöldbab, saláták, paprika, spenót, cukkini, tök, paradicsom, retek, cékla.
Glikémiás index csökkenthető rövid ideig tartó hő közléssel (párolás, hirtelen sütés), magas rosttartalommal, illetve ha egyidejűleg fehérjét és zsiradékot is fogyaszt.
Mindemellett a rendszeres testmozgás is nagyon fontos. Túlsúly esetén a fogyás sokat javít az eredményeken.
Üdvözlettel: Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Sziasztok! Mariann vagyok 38 éves. Mi a párommal több mint egy éve próbálkoztunk míg rá nem találtam erre az oldalra. Nagyon sokat köszönhetek neki és az itt együttműködő orvosoknak is. Hála Istenek 5 hetes terhes vagyok! Ez mindössze 4 hónap alatt sikerült. Ne aggódjatok, mindenkinek sok sikert kívánok! És köszönöm még egyszer a tervezettbaba.hu-nak :)))"

Mariann74

Lájkolj minket!