A kérdés:

Kedves Petra! Hízni szeretnék! 45 éves vagyok, szültem 3 gyereket, nagyon fiatalos a külsőm, 30 évesnek néznek. Ez mind szép, és jó. DE: A súlyom megegyezik a 20 évesen mérttel, 57 kg vagyok, és 178 magas. Semmi nem ragad rám, átlagosan eszem, próbáltam már sokat, többet, de fájt a hasam, rossz volt az emésztésem. Így maradtam a többször keveset címszónál. Várhatom hogy korral megváltozik valami, vagy törődjek bele hogy ilyen vékony maradok? Tud nekem valami hasznos tanácsot adni, hogy rakódjon pár kiló rám? Előre is köszönöm a tanácsát! Tóthné Ági.


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Kedves Ági!
Sokan nem is gondolnák, de tényleg ugyan olyan nehéz lehet valakinek a hízás, mint egy elhízottnak a fogyás. A soványságot a genetika is meghatározza, de vannak trükkök, amivel lehet javítani a helyzeten.
Továbbra is próbáljon meg a nap folyamán minél többször enni (napi 6-7x). A legjobb, ha nem az ételek mennyiségét növeli, hanem inkább a tápértékét dúsítja fel, így kis adaggal is nagyobb energia-és tápanyagbevitelt érhető el.
Dúsítani úgy tud, ha pl. főzelék készítésekor a legmagasabb zsírtartalmú (20%) tejföllel, tejszínhabbal, zsíros tejporral habarja be, egyéb ételek elkészítésénél rántásnál is használhat több zsiradékot, mint eddig.
Húsételeket megtűzdelhet szalonnával, töltse meg májjal, magas zsírtartalmú sajttal, emellé készíthet önteteket, salátákat, amit szintén dúsíthat tejföllel, majonézzel, sajtfélékkel.
Köretként zöldségek, rizs, rizi-bizi, kukoricás rizs, petrezselymes vajas burgonya, hasábburgonya, burgonyakrokett, burgonyapüré, zsemlegombóc, főtt tészta mind- mind jó.
Cukorral, mézzel is dúsíthat, ám arra figyelni kell, hogy a túl sok édes étel étvágycsökkentő hatással bír.
Levesek közül inkább a krémleveseket részesítse előnyben, ezek is remekül dúsíthatók tejföllel, tejporral, tejszínnel, de egyéb levesek is májgaluskával, húsgombóccal, zsemlegombóccal, rizzsel, stb-vel.
Reggelire kenyerére kenhet tojáskrémet, párizsi krémet, padlizsánkrémet, sajtkrémet, májkrémet, mézet, dzsemet, vajat.
Gyümölcsök nyersen, aszalva, tejjel összeturmixolva, túróhoz keverve, habok, kompótok, befőttek és lekvárok formájában is ajánlottak.
Vigyázzon arra, hogy azért ne essen túlzásba sem az édes, sem a zsíros ételek terén, próbálja úgy eloszlatni egy nap az étkezését, hogy ne legyen minden dúsítva!
Üdvözlettel: Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Kiemelkedő az ügyfélkapcsolati odafigyelés, melyet ritkán tapasztal az ember."

Petra
Budapest

Lájkolj minket!