A kérdés:

Szia! Nekem az a bajom, hogy 165 cm vagyok és 85 kg. Szeretnélek kérni, hogy állíts nekem össze, hogy miket lehet enni egézségesen, amit a családom is ehet. Előre is köszönöm: Enchen


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Kedves Enchen!
Mindenképpen javasolt a minél több zöldség és gyümölcs fogyasztása.
Zöldségeket nyersen, párolva, főzelékként, köretként, salátának elkészítve naponta többször is fogyaszthat (uborka, retek, kínai kel, saláta, rebarbara, spárga, zöldpaprika, paradicsom, brokkoli, zeller, karfiol, petrezselyem gyökér, cékla, patisszon, káposzta, cukkini, kelkáposzta, karalábé, sárgarépa, gomba, zöldbab stb.)
Gyümölcsöket szintén naponta többször egyen! (alma, citrom, egres, eper, görögdinnye, grapefruit, körte, málna, meggy, narancs, ribizli stb.)
Kenyerek közül elsősorban a teljes kiőrlésű lisztből készült termékek javasoltak. Barna kenyér, rozs, vagy korpás, szójás kenyér, durum tészta stb.
A zsírszegény húsfajtákat részesítse előnyben, mint a sertés-, marha-, vadhús, csirke-és pulykahús sovány részei, mindegyikről a bőrt és a látható zsírréteget eltávolítva. Sovány halak (tonhal, fogas, heck, busa, pisztráng, ponty, tükörponty, harcsa) fogyasztása szintén kedvező. Húsétel mellé nem tudom milyen köretet szokott fogyasztani, de az lenne a legjobb, ha burgonya, tészta vagy rizs helyett párolt vagy főtt zöldséget, illetve salátát enne.
Tej és tejtermékek közül 1,5%-os tej, 0,1%-os joghurt, light készítmények, sovány túró, kefir, 12%-os tejföl, alacsony zsírtartalmú sajtok (Túra, Köményes, Tolnai sovány, Medve light, Tenkes, Óvári sovány sajt, Lapka light) fogyasztását javaslom.
Naponta 4-5 alkalommal étkezzen, de egyszerre mindig kisebb adagokat, valamint kerülje a nassolást, a banánt, a szőlőt, a zsír dús finom pékárukat (kakaós csiga és társai), a zsíros sajtokat, húsfélékből a kacsát, libát, a marha és a sertés zsíros részeit, belsőségeket, májasokat, szalámikat, kolbászokat, hurkaféléket, tepertőt, szalonnát, édességeket, cukros üdítőitalokat.
Alkalmazható konyhatechnológiák a főzés, párolás, aromás párolás, zsírszegény sütési módok (zsiradék hozzáadása nélkül teflon edényben, sütőzacskóban, alufóliában, cserépedényben…)
Sűrítési eljárások közül javasolt a száraz rántás (zsiradék hozzáadása nélkül, csak megpirítjuk a lisztet), diétás rántás (megpirítjuk a lisztet és utólag tesszük hozzá a zsiradékot, hidegen), egyszerű habarás (liszt+ víz, vagy zöldséglé vagy csontlé), kefires vagy joghurtos habarás, burgonyával vagy saját anyagával történő sűrítés.
Ezek kiegészítéseként fontos, hogy fogyasszon elegendő folyadékot és mozogjon, amennyit csak lehet!
Üdvözlettel: Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"1,5 év próbálkozás után az első tervezettbaba.hu oldalon vezett grafikon segítségével a héten pozitívat teszteltem! :) Nagyon örülök hogy véletlenül bár de rátaláltam az interneten erre az oldalra! Köszönet! Kitartást mindenkinek!!!!!!!! Szerintem a négy legfontosabb dolog a sikerhez: egészség, pontos időzítés :) (nem könnyű) , csak pozitív gondolatok legyenek a témában és kitartás!"

Andrea

Lájkolj minket!