A kérdés:

Szervusz, kedves Petra! Itt az oldalon sok hasznos információt találtam a babaprojekthez, ám még mindig nem vagyok teljesen nyugodt. Leginkább amiatt, hogy kimondottan stresszes, ülő munkát végzek. Ezért a táplálkozásom is kaotikus, amin sajnos a napi munkavégzés miatt nem tudok változtatni. Odáig jutottam, hogy nem vagyok hajlandó fiókból eltenni a kekszes zacsit, de igazi, tartalmas ételhez csak este jutok. Aggódom, hogy mennyire befolyásolja ez a fogamzó képességet, és hogyan hathat majd a terhességre. Ráadásul nagyon szerettem volna kicsit lefogyni is, mielőtt jönne a baba. Most 175 magas és 77 kg vagyok, 70 kilóig szeretnék fogyni, de így? Korábban kétszer is végigcsináltam a 90napos kúrát 12 kiló mínuszokkal, de azóta ez visszajött. Mit tehetnék? Nagyon köszönöm! Kata


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Kedves Kata!
Ha valaki elhatározza, hogy szeretne babát vállalni, mindig az az első, hogy menjen el mindenféle kivizsgálásra, hogy az esetleges megbúvó betegségek még időben kiderüljenek és kezelve legyenek, hagyja abba a fogamzásgátló szedését, figyeljen oda milyen egyéb gyógyszereket szed… stb. és ha eddig nem tette volna, álljon át az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásra, életmódra. (Ne különböző csoda diétákkal próbálkozzon, mert azok csak rövid ideig biztosítanak néhány kg mínuszt, amik hamar vissza is jönnek és csak örülhet, ha nem több, mint amennyi lement)
A túlsúly nem jelenti feltétlen azt, hogy így nehézségek adódnak a fogantatás terén, de tény, hogy az ideális testsúly esetén kevesebb a kockázat. Természetesen, az lenne a legjobb, ha az étkezése megreformálásával átállna egy rendszeres, napi 4-5 (egyszerre kis adagok) étkezésből álló étrendre, ami minél több zöldséget és gyümölcsöt tartalmaz, kenyérféléket, ha eszik, az minél rostosabb legyen, lehetőleg rozsos, vagy rozskenyér, vagy ami a legjobb, a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyerek. Húsok közül a soványabb húsrészeket, tej-és tejtermékek közül pedig a zsírszegényebb változatokat válassza. Figyeljen oda az ételkészítésre is: kerülje a bő zsírban sütést, helyettük inkább párolás, gőzben főzés legyen, teflon edényben süssön zsiradék hozzáadása nélkül vagy sütőzacskóban.
Fontos még a megfelelő folyadékfogyasztás is. Naponta minimum 1,5-2 liter víz, ásványvíz.
De mindezek mit sem érnek, ha nincs meg a kellő elhatározás és akaraterő. Ha ahhoz volt önuralma, hogy a 90 napos étrendet megcsinálta, akkor miért nem hajlandó lemondani a fiókból nasizásról? Miért nem joghurtot tart a munkahelyén, vagy bármilyen gyümölcsöt, és eszegeti azt napközben, ha már a meleg étel nem megoldható?
Sajnos a keksz, a csoki, a különböző kelt, hajtogatott tészták, péksütemények, cukrozott üdítőitalok csak rontanak a helyzeten. Érdemes mérlegelnie.
A stresszes életmódot sajnos egyre nehezebb kiküszöbölni az életünkből. Javaslom, vezessen be valamilyen rendszeres testmozgást az életébe, ami azon kívül, hogy stressz levezetésben is segít, a plusz kg-ok leadásához is nagyban hozzájárul.
Üdvözlettel: Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"1,5 év próbálkozás után az első tervezettbaba.hu oldalon vezett grafikon segítségével a héten pozitívat teszteltem! :) Nagyon örülök hogy véletlenül bár de rátaláltam az interneten erre az oldalra! Köszönet! Kitartást mindenkinek!!!!!!!! Szerintem a négy legfontosabb dolog a sikerhez: egészség, pontos időzítés :) (nem könnyű) , csak pozitív gondolatok legyenek a témában és kitartás!"

Andrea

Lájkolj minket!