Hogyan étkezzek, hogy fogyjak és egészségesebb legyek?

Kedves Petra!
A párommal 4 éve alkotunk egy párt, ez idő alatt fenyderült a pajzsmirigy alulműködésemre, ami nagyon megzavarta a ciklusom és minden mást is nagyon sokat híztam, mire beállították a gyógyszerem. Igyekszem minél többet mozogni, hogy egészségesebb legyek, mert kisbabát szeretnénk, ami már másfél éve nem jön össze, ez nagyon elkeserít! Tudnál segíteni, hogy hogyan étkezzek, milyen étrend segítené elő az, hogy a súlyom csökkenjen és egészségesebb legyek? Válaszod előre is köszönöm!


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Kedves Viktória!

Sajnos a pajzsmirigy alulműködés gyakran vezet elhízáshoz, ezért első feladat, hogy az rendezve legyen, különben nehéz a fogyás. Úgy vettem ki leveléből, hogy sikerült beállítani a gyógyszert, tehát a kiváltó ok úgymond normalizálva van.

Étkezési szokásairól nem írt, de étrend terén, amivel hozzájárulhat a fogyáshoz, hogy kerülje a zsíros húsokat, húskészítményeket, a zsír dús tejtermékeket, a cukros élelmiszereket, üdítőket, lehetőleg ne fogyasszon édességeket és fehér kenyeret. Étrendje minél rostdúsabb, vitaminokban és jódban gazdag legyen.

Étrendje gerincét a zöldségek és a gyümölcsök képezzék alacsony energia-, valamint magas rost-, vitamin- és ásványi anyag tartalmuk miatt.

Tehát figyeljen oda a nyersanyagválogatásra (sovány húsok, zsírszegény tejtermékek) és főzési technikákra (zsír hozzáadását kerülni, teflon serpenyő, grillezés, sütőzacskó…) egyaránt a zsírtartalom minél alacsonyabban tartása érdekében, egyen minél több zöldséget és gyümölcsöt, lehetőleg nyersen (vitaminok megmaradnak, rostdús táplálkozás) és igyon minél több folyadékot (napi 2-2,5 l víz, ásványvíz).

Ajánlom figyelmébe még a jódozott konyhasó használatát, kagyló, tengeri halak fogyasztását. Érdemes azt is tudni, hogy néhány növényi eredetű élelmiszer (pl. fejes-és kelkáposzta, kelbimbó, retek, repce, szójabab) a jód hasznosulását gátolják, így azok kerülendőek.

Zöldségeket nyersen, párolva, főzelékként, köretként, salátának elkészítve naponta többször is fogyaszthat (uborka, retek, saláta, rebarbara, spárga, zöldpaprika, paradicsom, brokkoli, zeller, karfiol, petrezselyem gyökér, cékla, patisszon, cukkini, karalábé, sárgarépa, gomba, zöldbab stb.)
Gyümölcsöket szintén napi többször egyen! (alma, citrom, egres, eper, görögdinnye, grapefruit, körte, málna, meggy, narancs, ribizli stb.)

Alkalmazható konyhatechnológiák a főzés, párolás, aromás párolás, zsírszegény sütési módok (zsiradék hozzáadása nélkül teflon edényben, sütőzacskóban, alufóliában, cserépedényben…)
Sűrítési eljárások közül javasolt a száraz rántás (zsiradék hozzáadása nélkül, csak megpirítjuk a lisztet), diétás rántás (megpirítjuk a lisztet és utólag tesszük hozzá a zsiradékot, hidegen), egyszerű habarás (liszt+ víz, vagy zöldséglé vagy csontlé), kefires vagy joghurtos habarás, burgonyával vagy saját anyagával történő sűrítés.

Fontos a napi minimum 2 liter folyadékbevitel, ami víz, ásványvíz legyen.

A mozgás is legyen a mindennapok része, ahogy már be is építette.

Üdvözlettel: Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Négy hónap után ma reggel halvány pozitív tesztem lett. Köszönöm szépen az oldalnak a segítséget, és azt is, hogy ez alatt az idő alatt jobban megismerhettem a szervezetem működését. Érdekes volt figyelni a ciklusom alatt mennyi minden változik. Köszönöm szépen! Drukkolok mindenkinek, egészséges terhességet, boldog babázást kívánok!"

lilla72

Lájkolj minket!