Fogynom kellene, hogyan csináljam?

Tisztelt Doktornő!
Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy milyen módon tudnák újra a régi formámban lenni? 40 éves vagyok. 8 éve volt egy abortuszom aminek akkor sajnos fertőzés lett a vége:( Ennek következtében a boldogságot a csoki jelentette. Jelenleg 168cm magas vagyok és 90kg. Iszonyat sokáig nem is vágytam társra és másik babára, de 2 éve végre boldog párkapcsolatban élek és a páromnak nincs gyermeke így nagyon szeretnénk. Tudom hogy fogyni kellene, mert 6.0 lett az éhgyomorra mért cukrom, a 120 perces pedig 5.8.
Hogyan kezdjek hozzá?? Köszönöm válaszát. Horváth Erika


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Kedves Erika!

Életmódjáról, étkezéséről nem írt, így nehéz a konkrét tanácsadás, de én ilyen esetben mindig az életmódváltást tanácsolom, rátérni a helyes útra táplálkozás terén, amit hamar meg lehet szeretni és egy idő után nem is kell rá figyelni. Ez egészséges, kiegyensúlyozott, változatos, zsírszegény és cukormentes étrendet jelent sok folyadékkal és rendszeres testmozgással párosítva.
A legfontosabb, hogy többször egyen egy nap (4-5x), de egyszerre kis mennyiségeket (pl. egy alma, egy joghurt …stb), így elkerüli, hogy éhes legyen, és nem eszi magát túl. Az eddigi megszokott adagot jó lenne (a felére) csökkenteni. Vacsora ne legyen túl későn és ha lehet valami könnyű étel, leves, vagy saláta legyen.
Levesek nagyon jól alkalmazhatók fogyókúrában és kifejezetten ajánlom Önnek a gyakori fogyasztását! Ugyanis nem tartalmaz sok kalóriát, de mégis eltelít, így a második fogásból kevesebbet fog enni, vagy egyáltalán nem is akar már másodikat enni. A zsírszegény húsfajtákat kellene előnyben részesítenie, mint a sertés-, marha-, vadhús, csirke-és pulykahús sovány részei, mindegyikről a bőrt és a látható zsírréteget eltávolítva. Sovány halak (tonhal, fogas, heck, busa, pisztráng, ponty,tükör ponty, harcsa) fogyasztása szintén kedvező.
Húsétel mellé nem tudom milyen köret szokott lenni, de az lenne a legjobb, ha Ön burgonya, tészta vagy rizs helyett párolt vagy főtt zöldséget, illetve salátát fogyasztana mellé, ezek elkészítése nem okoz nagy gondot.
A vércukorszint miatt érdemes az alacsony glikémiás indexű élelmiszereket előnyben részesíteni.
Glikémiás index alatt az egyes élelmiszerek vércukorszint emelő hatását értjük a cukorhoz viszonyítva. Minél alacsonyabb egy élelmiszer indexe, annál lassabban szívódik fel és kevésbé emeli a vércukrot. Magas indexűek viszont gyorsan és fokozottan emelik meg a vércukorszintet, tehát ezek kerülése javasolt inzulinrezisztencia esetén.

Néhány élelmiszert glikémiás index szerint csoportosítva átküldök Önnek útmutatásnak:
90-100%: malátacukor, szőlőcukor, répacukor, méz, cukrozott üdítők, burgonyapüré, főtt burgonya, cornflakes, datolya.

70-90%: fehér kenyér, zsemle, kifli, abonett, puffasztott búza, kétszersült, kekszek, édes müzlik, pudingpor, tejberizs, fehér liszt, félbarna kenyér, hagyományos főtt tészták, kalács, szőlő, görögdinnye, sült burgonya.

50-70%: zabpehely, kukorica, főtt, rizs, fekete kenyér, banán, ananász, cukrozatlan gyümölcslé (100%-os), zöldborsó, müzli, kivi.

30-50%: tej, joghurt, kefir, hazai gyümölcsök, durumtészták, narancs, tejszínes fagylaltok, vadrizs.

30% alatt: gyümölcscukor, szorbit, diabetikus méz, lencse, bab, dió, korpás müzli, grapefruit, szójatej.

15% alatt: spárga, brokkoli, mogyoró, karfiol, zeller, uborka, padlizsán, zöldbab, saláták, paprika, spenót, cukkini, tök, paradicsom, retek, cékla.

Glikémiás index csökkenthető rövid ideig tartó hő közléssel (párolás, hirtelen sütés), magas rosttartalommal, illetve ha egyidejűleg fehérjét és zsiradékot is fogyaszt.


Üdvözlettel:
Decsák-Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Köszönöm a TervezettBaba oldalnak, 5 hónap próbálkozás után pozitívat teszteltem, orvosom is megállapította az 5 hetes terhességet. Csodás babavárást mindenkinek!"

Mesike

Lájkolj minket!