Babát szeretnék, milyen diétát válasszak?

Kedves Petra!
Diétaval kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni: 41 éves,165-170 cm magas 72 kg. Vagyok. Babát szeretnénk, míg próbálkozunk is, szeretném csökkenteni a kalóriát, és terhesség alatt sem szeretnek elhízni. Hogyan diétázzak? Válaszát előre is köszönöm.
Üdv, Edit


Kisa Petra dietetikus, táplálkozástudományi szakértő

Kisa Petra - dietetikus, táplálkozástudományi szakértő válasza:

Kedves Edit!

Nem írt semmit sem eddigi életmódjáról, táplálkozásáról...stb, így nehéz diétát összeállítani.

http://orvosilexikon.hu/wrap.php?file=dcc.html
Ezen az oldalon megnézheti saját tápanyagszükségletét.
Én személy szerint nem diétát javaslok, hanem egy egészséges életmódra való váltást (nem tudom jelenlegi életmódját).

Sokszor már az változást tud hozni, ha valaki rendszeresen étkezik, vagyis akár 4-5 alkalommal egy nap, de azok kis adagok és lehetőleg energiaszegények legyenek.
Mindenképpen javasolt a minél több zöldség és gyümölcs fogyasztása, gabonafélékből a teljes kiőrlésű lisztből készült változatok, tejből, tejtermékekből az alacsony zsírtartalmú, húsból, húskészítményekből pedig a sovány változatok.

Levesek nagyon jól alkalmazhatóak fogyókúrában és kifejezetten ajánlom a fogyasztását, ugyanis nem tartalmaz sok kalóriát, de mégis eltelíti az embert, így a második fogásból kevesebbet fog enni.
Emellett a zsírszegény húsfajtákat kellene előnyben részesítenie, mint a sertés-, marha-, vadhús, csirke-és pulykahús sovány részei, mindegyikről a bőrt és a látható zsírréteget eltávolítva. Sovány halak (tonhal, fogas, heck, busa, pisztráng, ponty,tükör ponty, harcsa) fogyasztása szintén kedvező.
Húsétel mellé nem tudom milyen köret szokott lenni, de az lenne a legjobb, ha burgonya, tészta vagy rizs helyett párolt vagy főtt zöldséget, barna rizst, illetve salátát fogyasztanál mellé.
Tej és tejtermékek közül 1,5%-os tej, 0,1%-os joghurt, light készítmények, sovány túró, kefir, 12%-os tejföl, alacsony zsírtartalmú sajtok (Túra, Köményes, Tolnai sovány, Medve light, Tenkes, Óvári sovány sajt, Lapka light) fogyasztását javaslom.
A diéta gerincét a zöldségek és a gyümölcsök képezik alacsony energia-, valamint magas rost-, vitamin- és ásványi anyag tartalmuk miatt.
Zöldségeket nyersen, párolva, főzelékként, köretként, salátának elkészítve naponta többször is fogyaszthat (uborka, retek, kínai kel, saláta, rebarbara, spárga, zöldpaprika, paradicsom, brokkoli, zeller, karfiol, petrezselyem gyökér, cékla, patisszon, káposzta, cukkini, kelkáposzta, karalábé, sárgarépa, gomba, zöldbab stb.)
Gyümölcsöket szintén napi többször egyen! (alma, citrom, egres, eper, görögdinnye, grapefruit, körte, málna, meggy, narancs, ribizli stb.)

Nagyon fontos a megfelelő (napi minimum 2 liter) folyadékbevitel is! Sőt az étkezések előtt fogyasztott víz, ásványvíz hozzájárul, hogy a teltségérzet étkezéskor hamarabb kialakuljon. Alkoholmentes, energiaszegény, cukor nélküli italok, mint a víz, ásványvíz, világos tea, gyümölcstea, limonádé mesterséges édesítőszerrel készítve, illetve natúr, cukormentes gyümölcsitalok fogyaszthatók.
A rendszeres mozgás is része az egészséges életmódnak. Mindenkinek saját magához mérve kell a mozgást beépíteni, akár egy sétával kezdve, amit később átválthat lassú kocogásra, szobabiciklire, aerobikra, úszásra, a lényeg, hogy mozogjon rendszeresen.

Üdvözlettel:
Decsák-Kisa Petra

 

Te is kérdeznél? Petra neked is szívesen válaszol!

Tudományos módszerekkel segítünk természetes úton teherbe esni.
 

Rólunk mondták:

"Elmúltam 40 éves, sajnos volt egy spontán vetélésem... De most kisbabát várok. A Tervezettbaba.hu segítségével 5 hónap után teherbe estem. Itt szeretném még egyszer megköszönni Nektek, akik ezen az oldalon dolgoztok."

Ági
Budapest

Lájkolj minket!